- Egy héten keresztül írd fel magadnak percre pontosan mit csináltál. Olyanokat is, hogy kimentem pisilni, kávét készítettem, mail elolvasása, mail megválaszolása,...Elemezd ki. Jellemzően a következőkkel kell szembesülnünk:
- a megszakítások nagyban megnövelik egy adott feladat elvégzési idejét. Ahelyett, hogy mindenbe belekapunk kezdjük el blokkokba szervezni a feladatokat. Pl. 15 perc óránként a mailek elolvasása, megválaszolása. Viszonylag ritka, hogy nem bír ki egy mail 45 percet a figyelmünk nélkül. (Igen, tudom van rá példa, de akkor is....) Attól, hogy jött egy mail nem kell azonnal elolvasni és reagálni rá!
- Nagyon sok idő megy pocsékba a megszakítások miatt!
- bizonyos feladatok elvégzése előtt hajlamosak vagyunk húzni az időt. Mert nem szeretjük, mert nehéz, mert nincs kedvünk. Tehát ilyenkor szünetet tartunk inkább.
- egy-egy kiállás után sokszor perceket vesz el a semmittevés, vagy pótcselekvés, mert nem igazán tudjuk mivel folytassuk, vagy inkább másba kezdünk, mint amit otthagytunk.
- Tervezd meg a napodat. Legyen egy TODO lista arról, hogy mit akarsz elvégezni. Segít ha van egy általános "nagy" lista a feladatokról, oda lehet beírni mindent ami felmerül. És kell egy kisebb, napi lista. Ez lehet xls file, vagy én pl. nagyon szeretem az üvegfilcet, azzal szoktam teleírni az ablakokak :)
- Ha valami már nagyon régóta a listában van nézd me,g hogy tényleg el kell-e végezni, vagy csak jó lenne, ha... típusú. A jó lenne, ha... típusú feladatokat gyűjtsd egy külön listába vagy színkódolással jelezd.
- A feladatokat fontosság szerint érdemes színkóddal ellátni, hogy első blikkre látszódjon mi fontos és mi nem annyira
- A napközbeni újratervezés nem árt(hat). Én ebéd környékén szoktam átnézni, hogy milyen új s.o.s feladatok estek be, mik azok amikkel nem aszerint haladtam ahogy terveztem, mi az ami esetleg okafogyottá vált.
- Nem minden feladatot kell neked végezned. Meg kell tanulni kiosztani a feladatokat
- ez esetben fontos, hogy megmondjad mit vársz el és mikorra. És a megadott idő elteltével neked kell utánamenned, hogy elkészült-e!
péntek
Időgazdálkodás - a saját időnk beosztása
Kevés a 24 óra? Na, igen. Sokszor kevés. Még nehezebb ha egyszerre zsonglőrködik az ember a családdal és a munkával. És még egy aprócska lapáttal rátesz, ha mindezt otthonról, gyerek(ek) mellől próbálja. Vannak azonban apróságok amikkel lehet javítani a saját hatékonyságunkon.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése