Oldalak

péntek

Időgazdálkodás - a saját időnk beosztása

Kevés a 24 óra? Na, igen. Sokszor kevés. Még nehezebb ha egyszerre zsonglőrködik az ember a családdal és a munkával. És még egy aprócska lapáttal rátesz, ha mindezt otthonról, gyerek(ek) mellől próbálja. Vannak azonban apróságok amikkel lehet javítani a saját hatékonyságunkon.
  1. Egy héten keresztül írd fel magadnak percre pontosan mit csináltál. Olyanokat is, hogy kimentem pisilni, kávét készítettem, mail elolvasása, mail megválaszolása,...Elemezd ki. Jellemzően a következőkkel kell szembesülnünk:
    • a megszakítások nagyban megnövelik egy adott feladat elvégzési idejét. Ahelyett, hogy mindenbe belekapunk kezdjük el blokkokba szervezni a feladatokat. Pl. 15 perc óránként a mailek elolvasása, megválaszolása. Viszonylag ritka, hogy nem bír ki egy mail 45 percet a figyelmünk nélkül. (Igen, tudom van rá példa, de akkor is....) Attól, hogy jött egy mail nem kell azonnal elolvasni és reagálni rá!
    • Nagyon sok idő megy pocsékba a megszakítások miatt!
    • bizonyos feladatok elvégzése előtt hajlamosak vagyunk húzni az időt. Mert nem szeretjük, mert nehéz, mert nincs kedvünk. Tehát ilyenkor szünetet tartunk inkább.
    • egy-egy kiállás után sokszor perceket vesz el a semmittevés, vagy pótcselekvés, mert nem igazán tudjuk mivel folytassuk, vagy inkább másba kezdünk, mint amit otthagytunk. 
  2. Tervezd meg a napodat. Legyen egy TODO lista arról, hogy mit akarsz elvégezni. Segít ha van egy általános "nagy" lista a feladatokról, oda lehet beírni mindent ami felmerül. És kell egy kisebb, napi lista. Ez lehet xls file, vagy én pl. nagyon szeretem az üvegfilcet, azzal szoktam teleírni az ablakokak :)
  3. Ha valami már nagyon régóta a listában van nézd me,g hogy tényleg el kell-e végezni, vagy csak jó lenne, ha... típusú. A jó lenne, ha... típusú feladatokat gyűjtsd egy külön listába vagy színkódolással jelezd.
  4. A feladatokat fontosság szerint érdemes színkóddal ellátni, hogy első blikkre látszódjon mi fontos és mi nem annyira
  5. A napközbeni újratervezés nem árt(hat). Én ebéd környékén szoktam átnézni, hogy milyen új s.o.s feladatok estek be, mik azok amikkel nem aszerint haladtam ahogy terveztem, mi az ami esetleg okafogyottá vált.
  6. Nem minden feladatot kell neked végezned. Meg kell tanulni kiosztani a feladatokat
    • ez esetben fontos, hogy megmondjad mit vársz el és mikorra. És a megadott idő elteltével neked kell utánamenned, hogy elkészült-e!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése