Egy pici része érdekel most. Hogyan lehetne a közigazgatásban fellelhető információkat jól, közérthetően és könnyen hozzáférhetően tálalni?
Kezdjük az alapvetésekkel. meg kell határozni:
- mikor
- kinek
- milyen
Jelenleg egy közhivatalban dolgozom. Első kézből látom mi nem működik. Kifejezetten egyszerű feladatok vannak túlbonyolítva és bürokratizálva. Szerintem egyszerűen azért, mert a paranoia és a hozzá nem értés a legfelsőbb szinteken még mindig "alap". (Az alsóbb szinteken az igény és akarat megvan egyébként, amennyire látom, halom másoktól is) A jogalkotók nem gondolnak bele, hogy egy adathalmaz (pl. egy vállalkozásnak az alapadatai) mikor és hol kelhetnek, milyen jogszabályok szerint hány helyre kel bejelenteni.
Egy egyszerű példa: egy pénzügyi vállalkozásnak kell apeh (bocs NAV) felé jelentenie, cégbíróságra, pszáfnak, ksh-nak. Ebből az alap a cégbíróság, hiszen minden mo.-i cég bejegyzését, címváltozását náluk _mindenképpen_ be kell jelenteni.
De... az apeh jelentésben (legyen ez áfa bevallás, vagy bármi más), mindig ki kell tölteni a teljes címet. A KSH-nak szintén. Ésatöbbi.
Holott egy elosztott rendszerben, ahol kiindulási pont a cégbíróság adatbázisa, mint legfőbb és egyetlen cégjegyzésre szakosodott hivatal akinél mindig minden naprakész. Elvileg.
Miért nem így van? Itt jön a képbe a bürokrácia, és a paranoia. Nem hisznek abban, hogy lehetséges biztonságosan adatokat mozgatni. Vegyük hozzá, hogy ezen adatkör ráadásul publikus, tehát szenzitív adatokat nem tartalmaz.
E mellé jön, hogy mindez persze pénzbe kerül. Az interfacek egyszeri kidolgozása, majd azok módosítása pl. jogszabály módosulás következtében újra. Vajon kiszámolta már valaki, hogy ha összeadnánk a közhivatalokban fejlesztett rendszerek azon részeinek fejlesztési költségeit, amik ezen publikus adatok feldolgozásával és tárolásával/lekérdezésével foglalkoznak hány interface-t lehetne abból a pénzből fejleszteni?
Extra perverzitása a dolognak, hogy manapság a jövőt a "cloud computing" látják sokan. Közben meg olyan helyeken ahol indokolt volna még mindig az elszigetelődés a fő paradigma.
Annyira boldog vagyok ma, mert Isten megtette azért, mert nehéz időkben ment át más hitelnyújtókkal, és semmi sem működik jól, a hitem és a reményem elvesztésére törekedtem, de még mindig erősnek kell lennem és folytatni kell azt, amit keresek. Ma boldog vagyok, mert Isten a legjobb hitelintézethez irányította, és nem bántam semmit, miután kapcsolatba léptem velük, és a szívem teljesült, és megkaptam a megadott összeget, amit kértem (300 000,00 USD), a pénzt befizették számlám után két héttel a társasággal folytatott beszélgetés után, és nem bántottak nekem, és nem okozott fejfájást a kölcsön tőlük való megszerzésekor, a családtagjaim és a barátaim, akiket én nekik irányítottam, szintén megkapta a kölcsönüket, szeretnék a lfdsloans@outlook.com / whatsapp + 1-989-394-3740 telefonszámon. . és gyorsan megszerezze a kölcsönt, ez biztonságos és gyors, hiszen laza remény, hit és mindent megtesz, csak kölcsönszerzés céljából, és semmi sem működik, fogadjon el, ha megpróbálja ezt a Benjamin nevű embert, soha bármit sajnál, és a hitelkérelem jóváhagyásra kerül, és azt közvetlenül a bankszámlájára fizeti be, tehát siess most, és lépjen kapcsolatba a WhatsApp + 1-989-394-3740 telefonszámon. kérjen bármilyen típusú kölcsönt, és azt Önnek nyújtják. a legjobbakat
VálaszTörlés