Oldalak

csütörtök

Elmaradottság

Az elmaradottság nem (csak) ott kezdődik, hogy másoknak van valami, de nekünk nincs. Ott is, hogy nekünk is van, de nem használjuk. Erre igen adekvát példa a magyar közigazgatásban az információga(rá)zdálkodás. 
Nincs hiány, hiszen az EU-s, honi és egyéb információk valahol megvannak. Csak a pórnép számára (szinte) elérhetetlenül. 

Egyszerű keresést eszközöltem: a Norvég Alap terhére kiírt pályázatokról szerettem volna többet megtudni. Volt 1-2 éve egy környezetvédelmi oktatáshoz kapcsolódó kiírásuk. Emlékeim szerint a NA is tól-ig időintervallumokban határoz meg kiemelt célokat és támogatandó projekteket. Ennyi az "előéletem". 

Első lépésként az NFÜ honlapján néztem szét, mint minden pályázati kiírás összefogójának vélt oldalon. Naiv vagyok,.... De a Norvég Alap pályázatait megtaláltam! Hurrá. Nézzük az Aktuális Pályázatok fejléc alatti két linket. A második eleve vicces: Magyary Zoltán Posztdoktori Ösztöndíjpályázat 2009 (HU 0041). 2009
Megnéztem az elsőt is, ez egy pdf, keresgélni kell a határidőt benne: 2010. október 18. 24 óra

Komolyan, majdnem eldobtam az agyam!

Közben megkerestem a NA saját weboldalát. Február elején lejárt az első ötletbeadás határideje. 

Sajnos sok ilyen példát tudnék mondani (EU Framework 7. Magyar koordinációs irodájuk is van. De ki tud róluk vajon? Évekkel ezelőtt beszéltem velük, akkoriban alig pár ötlettel találták meg őket... ). De van más jellegű példa is: milyen iratokat kell magammal vinni adott típusú ügy elintézéséhez? Itt már van előrelépés, de van még hova fejlődni....

A közigazgatásban nagyon át kellene gondolni az információgazdálkodás témakörében az alábbi alapvető és egyszerű kérdéseket:
  • mely információk azok, amiket a pórnép (értsd jól: vállalkozások, tudósok, non-profit cégek, oktatási intézmények, stb) hasznosítani tudhatnak
  • mely információk szükségesek az ő jobb/könnyebb fejlődésük érdekében
  • milyen körben és milyen formában kellene ezen infokat disztributálni
Ezek a kérdések megegyeznek egy -bármilyen- webes megjelenés tervezési fázisában feltett első kérdésekkel.

  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése