Oldalak

péntek

username/pwd

Regisztrációsorán meg kell adni a felhasználónevet Van, hogy az email címet hívják felhasnzálónévnek, van, hogy a usernek magának kell kitalálnia mivel akar majd belépni.
Ezután meg kell adni egy tetszőleges karaktersort, ami a jelszó lesz. Itt már variálhatnak a site-ok: van ahol kell bele nagybetű, netán szám. Ezek száma is meg lehet határozva.
Eddig nem újdonság, igaz? De mi van ha elfelejtettem a jelszavamat... avagy milyen súgó/tool tipp lenne a minimum amivel a usert segíthetnénk?
Nem akkor van gond ha ülök a saját gépem előtt és le kell kérnem a jelszavamat, felhasználónevemet. Akkor van a gond ha nem saját gépről kell intéznem. Erre egy gyönyörű példa a tegnapi történetem. És a végén egy aprócska ötlet, hogy hogyan könnyíthették volna meg a programtervezők az életemet....

Történt, hogy vettem egy kocsit. Szép piros :)
Ezt a kocsit át is kell iratni. Ehhez kell midnenféle papír, többek között egy előzetes kötelező felelősségbiztosítási ajánlat és annak száma.
Miután minden papírt magammal hurcoltam, az ügyintéző előtt derült ki, hogy bár éjjel megkötöttem (természetesen online :)), elfeletettem reggel a nyomtatóba papírt tenni...
No problem. Elég a kötvényszám, az ügyintéző hajlandó lett volna kijönni a nyilvános hotspot nevő géphez.
(mellékszál: az ügyintésők gépén nincs internet és email lehetőség. Szóval az itthonról elküldöm nem működött volna.)
Kimentem a géphez, oldal behoz, begépelem a user/pwd-t. Nem megfelelő. Nyilván a fejem nem káptalan, másé sem. Variációs lehetőségek egész sora állt előttem. gondoltam egy nagyot:
Lerövídítem a procedúrát, megnézem tool tip-ben, súgóban, hogy mégis milyen formát várnak tőlem. 12 perc bogarászás után nem jutottam semmire. Még 10 percig próbáltam az eszembe jutó variációkat.
hozzáteszem nagybetű egyikben sem volt, azt nem igazán szokták kérni, tehát eszembe se jutott.
Nyilvános gépről nem fogok az otthoni mail accountomba belépni, tehát a "küldd el a jelszót" opció is ugrot.

Megoldás? Persze, ne felejtsem el.
Csak annyit kellett volna, hogy valamilyen formában -pl. pici kérdőjel a textboxok mellé- beírják, hogy a felhasználónevet egyedileg kellett megadni, az nem egyezik az email címmel. Valamint a regisztráció során a jelszóra vonatkozó követelményeket kirni. 1 sor. Már meg van írva.
Mert valszeg ha odaírják, hogy nem email, akkor rájövök, hogy milyen usernevet választottam. Ha pedig megmondják, hogy kell bele nagybetű és min. 3 szám akkor is már jócskán csökken a lehetésges variációk száma.

Megint egy 1 perces munka és némi gondolkodás. Mert a szöveg a reg. oldalon már ott van.
Elárulom: Posta Biztosító oldala.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése