Legyen könnyen tanulható.
Ez jól hangzik, nem? Nem egy ördöngösség, sőt, elég egyszerű szabály. És mégsem :)
A könnyen tanulható feltétel elemzésekor meg kell vizsgálnunk a potenciális közönségünk összetételét, előéletét, szokásait, iskolázottságát, és még egy sor más jellemzőt.
Másképp kell egy iskolásoknak szóló oldalt felépíteni, mint egy céges jelenlétet. Másképp kell egy "corporate" site-ot és egy termékeket is támogató site-ot felépíteni.
Először nézzük meg mi a site célja, feladata. Jobb esetben ezt, mint a Specifikáció részét, már megtettük.
Ha kihagytuk volna, akkor itt a soha vissza nem térő alkalom, hogy megtegyük :)
Tehát van a kezünkben egy lista arról, hogy mit szeretnénk elérni és ki(k) a célközönségünk.
Meg kell vizsgálnunk a közönségünk potenciális iskolázottságát, olvasási szokásait. Ezeket az adatokat pl. a KSH-tól ingyen beszerezhetjük.
Egy általános céges website esetében azonban sokkal egyszerűbb és hatásosabb ha vágiggondoljuk a célközönség internetezési szokásait.
Pl. egy építőanyag nagykereskedés esetében a célközönség nem internetezik túl gyakran. Leginkább arra használják az internetet, hogy megtudjanak alapinformációkat a forgalmazott termékekről, azok árairól, illetve a kapcsolatfelvételhez szükséges adatokról.
Tehát ilyen esetben egy nagyon egyszerű design-ra kell törekedni, ami külön kihangsúlyozza ezeket az elemeket. Fontos, hogy minden esetben legyen egyfajta jelzés, hogy most éppen hol áll. Erre nagyon alkalmas a breadcrumb trail néven elhíresült navigációs "eszköz".
Maradva a példánknál. Meg kell gondolni, hogy érdemes-e szegmentálni a site-ot pl. nagykereskedők/kiskereskedők/egyéni vásárlók vonal mentén. Mert bár elsődlegesen nem az egyéni vásárlók kiszolgálása a cél, természetesen őket sem küldik el. Egy majdnem ingyenes információforrás, amin keresztül plusz ügyfeleket szerezhetünk, mindig jól jön. Azt mondhatjuk, hogy egy website tartalmának a bővítése során elért potenciális ügyfelek bekerülési költsége igen alacsony. Mert általában egy plusz szekció, vagy plusz 2-3 oldal nem nagyon szokta az árat befolyásolni. Azonban ez csak az egyik aspektus. Másik oldalról végig kell gondolni, hogy lesz-e kapacitás a folyamatos frissítésre, akar-e a cég esetleg szegmensekhez kapcsolódó promóciókat kínálni, szükség lesz-e egyes szegmensek komolyabb felfejlesztésére a közeljövőben?.....
Esetleg érdemes-e olyan website-ot elkészítettni, aminek van egy Content Management System (CMS) rendszer a háta mögött. A CMS egy adminisztrációs felület amin keresztül könnyen és gyorsan tudjuk saját magunk -fejlesztő bevonása nélkül- módosítani az oldal tartalmát.
Szeretne bővebben megismerkedni a témával, netán tanácsot kérne?
Látogasson el az aztechonline.info oldalra!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése