Milyen a klasszikus site? Rendezett, struktúrált, informatív, fókuszált. Jellemzően egy-két alapművelettől eltekintve (pl. mailküldés formon keresztül) nem nagyon van mód interakcióra.
A site célja a tájékoztatás és nem a kétoldali kommunikáció. Elsősorban azért van ott, mert ott kell lenni, mert így fogják megtalálni őket a partnerek, vevők, barátok, stb.
Persze itt is van sok-sok szint. Mint mindent ezt is lehet jól, jobban vagy borzasztóan csinálni.
Haladjunk lentről, a borzasztó felöl.
Nagyon jellemző típus még ma is a magyaroszági kkv szektorban, annyival súlyosbítva, hogy sokszor az igényes formai és logikus alapvetésekre sem mindig ügyelnek. Egyfajta marketingeszöznek tekintik, jellemzően abból a budgetból is történik a finanszírozás. A meglévő print arculati elemek köszönnek vissza, érezhetően a cég egyik brossúrája volt a kiindulási pont. A Kapcsolat vagy Elérhetőség menüpont alatt statikus tartalom van. Ha van is térkép az nem embedded interaktív térkép, hanem egy térképrészlet jpg-ben odatéve. A cég termékeiről csak nagyon sematikus leírás van, vagy csak egy lista, hogy mivel foglalkoznak. Semmi nem hajtja a felhasználót, hogy Ő most itt valamit csináljon, kérdezzen, tőlük vásároljon. Az ilyen cégek ezt egy nagyobb arany oldalak hirdetésnek használják. És ugyebár a papír sem beszél vissza.
Sorolhanám ide a témakör köré épített egyedi website-okat is, pl. valaki szeret horgolni és megosztani másokkal a tudását, tapasztalatait, végeredményeket, videókat, mintákat,...stb... Sok esetben ezek a fajta site-ok is vérfagylalóan néznek ki. Azonban, ha jó a tartalom struktúráltásga - jól végiggondolt és érthető emnüpontokba vannak a témák gyűjtve-, ha jó a tartalom maga -érdekes, hasznos, rendszeresen frissül-, cserébe szörnyű villogó, animált gifekből felépülő szavak, stb- akkor ez már messze nem a borzasztó kategória. Mert a forma egy dolog. Nem lehet mindenki ügyes, vagy jó szépérzékkel megáldva.
Nagyon sokan mostanában elveszítik szem elől, hogy egy jó design csak valameddig képes a hátán elvinni a site-ot. Utána már kell releváns tartalomnak is lennie, hogy oda vissza is térjenek.
Az igazán jó, ha egyensúlyban van a szépség és a funkcionális/tartalmi oldal. De pusztán lesajnálni egy oldalt mert a vizuális ingerek nem megfelelőek még nem szabad.
Igen, az én szememet is bántja csillogó csillagokkal körbeszót Hello felirat az oldal tetején :) De ha jó a tartalom akkor azért még van remény :)
Visszatérve a fősodorba.
A legalját már láttuk. Eggyel jobb ha a cég rájön, hogy ez másfajta hirdetési potenicállal bíró eszköz és különállóként is kezeli. Természetesen a print mediára szabott arculati eleme vannak itt is, talán már, esetleg, a képernyőre igazítva. Itt már elképzelhető, hogy netán szétválasztva jelennek meg a kapcsolattartók, a cég termékei részletesebben ki vannak fejtve, nem csak lista szinten.
A Jó.
Sok információ található rajta, izléses, a funkciónak megfelelő desgin-al körítve. A céget/témát nagyon alaposan bemutatja, a termékeket részletesen leírja.
Jellemzően plusz információkat is ad: karrier, hírek, viszonteladók listája,...
Szerencsés ha többféleképpen vannak az oldalak csoportosítva. Pl. Cégünkról/Termékek/Karrier/Hírek/...stb
És a bal oldali menüsor helyén: Magánvásárlókank/Közületeknek. Vagy: Diákoknak/Szakembereknek/....
Nagyon fontos a sok, részletes, de jól átlátható és könnyen navigálható struktúra.
Rendszeresen frissül.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése