Oldalak

szombat

Igények... és a célok

Az egy dolog ha leírjuk az igényeket. Nagyon is szép dolog és igenis kell hozzá tehetség és gyakorlat, hogy jó legyen egy  igényfelmérés és a maximumot ki tudjuk hozni az ügyfélből is.
Azonban legább ilyen fontos, hogy az pontosan definiáljuk a célokat is. Mert az eszköz lehet jó vagy rossz, hatékony vagy épp felesleges, de referenciapont nélkül vajmi nehéz megállapítani melyik.
Ilyen referenciapont(ok) lehet a project ötletelési fázisaban a miértre adott válasz(ok).
  • Miért akarja az ügyfél ezt a projektet?
  • Mit vár tőle?
  • Miért pont most és miért pont ezeket a funkciókat?
Az első kérdés a legfontosabb. Az általános válaszok mellett nem árt azonban ha mi is végiggondoljuk és próbáljuk konkrét célok felé orientálni az Ügyfelet. Nagyon szép és jó, hogy egy webáruházat azért szeretne az Ügyfél, mert az értékesítési csatornák bővítése egy kívánatos dolog.
De itt is lehet, hogy új vásárlók bevonása a cél, de lehet, hogy a meglévő kliensek beszerzési módszereit szeretné "csak" változtatni/optimalizálni. Esetleg munkaerő leépítés és ezáltal hatékonyságnvelés és költségcsökkentés a célja. Mindegyik valid cél, teljesen jogosak. Azonban ezek a hátsó szándékok is meghatározzák mit érdemes ajánlani majd az Ügyfélnek.

2 megjegyzés:

  1. Teljesen egyetértek a cikkel. A probléma sokszor nagyon is valós, még magasabb szinteken is, nem csak egy adott projektben. Múlt héten (2010 február) beszélgettem egy kis, 1 éve indult lapkiadó egyik tulajdonosával, aki nem tudta megmondani, hogy mekkora forgalom, bevétel-növekedést várnak 2010-ben. Működik egyéni szinten is, elég megnézni a milliónyi egy helyben topogó embert a céltalanságból kifolyólag.

    VálaszTörlés
  2. És csodálkozik ha nem "megy majd a szekér". Alapvetően sokkal szélesebb körű informáltságra lenne szükség. Az emberek, főleg a kkv-k informáltsága mélyen kritikán aluli...
    Dóra

    VálaszTörlés