Azonban legább ilyen fontos, hogy az pontosan definiáljuk a célokat is. Mert az eszköz lehet jó vagy rossz, hatékony vagy épp felesleges, de referenciapont nélkül vajmi nehéz megállapítani melyik.
Ilyen referenciapont(ok) lehet a project ötletelési fázisaban a miértre adott válasz(ok).
- Miért akarja az ügyfél ezt a projektet?
- Mit vár tőle?
- Miért pont most és miért pont ezeket a funkciókat?
De itt is lehet, hogy új vásárlók bevonása a cél, de lehet, hogy a meglévő kliensek beszerzési módszereit szeretné "csak" változtatni/optimalizálni. Esetleg munkaerő leépítés és ezáltal hatékonyságnvelés és költségcsökkentés a célja. Mindegyik valid cél, teljesen jogosak. Azonban ezek a hátsó szándékok is meghatározzák mit érdemes ajánlani majd az Ügyfélnek.
Teljesen egyetértek a cikkel. A probléma sokszor nagyon is valós, még magasabb szinteken is, nem csak egy adott projektben. Múlt héten (2010 február) beszélgettem egy kis, 1 éve indult lapkiadó egyik tulajdonosával, aki nem tudta megmondani, hogy mekkora forgalom, bevétel-növekedést várnak 2010-ben. Működik egyéni szinten is, elég megnézni a milliónyi egy helyben topogó embert a céltalanságból kifolyólag.
VálaszTörlésÉs csodálkozik ha nem "megy majd a szekér". Alapvetően sokkal szélesebb körű informáltságra lenne szükség. Az emberek, főleg a kkv-k informáltsága mélyen kritikán aluli...
VálaszTörlésDóra